TEST: NOVA VITARA Izvrsno ugođen ovjes
Nakon relativno spore izmjene modela od kojih su neki trajali i po desetak godina, pred nama je nova generacija Vitare, spretna i sretna kombinacija svega što Suzuki ima u ponudi. Napušten je klasični robusni izgled, i odabrana nova crossover vrlo dopadljiva linija s prednjim pogonom ili pogonom na sve kotače, AllGrip sustavom koji je zamjenjuje klasični pogon 4x4.
Lako je prepoznati dizajnerske potezesa S-Crossa, poneki detalj Grand Vitare, te sasvim logično brojne sklopove iz drugih Suzukijevih modela. Postala je tipičan peterovatni crossover dug 417,5 centimetara (12,5cm manje od SX4 S-Crossa), širok 177,5 i visok 161 centimetar uz 250 centimetara međuosovinskog razmaka. Posljednja brojka ukazuje da Vitara nema pretjeranih off-road ambicija. Mnogima će likom biti prilično jeftinija zamjena za Range Rover Evoque, iako je djelom bliskija Škodi Yeti, Ranault Capturu i uskoro Kadjaru, odnosno Nissan Qashqaiu.
IKONA Uz Samuraja i Jimnya izvan ceste i Swifta na cesti, Vitara je svakako jedna od ikona Suzukijeve automobilske ponude. Vitara je desetljećima udovoljavala zahtjevima cestovnih šminker(ic)a, ali i ljubitelja prirode i avanture. Bila je ugodan spoj svakodnevnog automobila, terenca, kombi vozila i karavana. Zapravo sve ono što su nekoliko godina kasnije postali popularni SUV-ovi.Cijenom je nova Vitara također neusporedivo privlačnija od starog modela
, s kojim dijeli samo ime i ništa više. Osnovni model Vitare je dostupan od 111.247 kuna, a za prethodni trovratni model trebalo je gotovo 9.000 eura više. Testni je automobil bio pokretan 1.6-litrenim benzinskim motorom s pogonom na prednje kotače i Premium paketom opreme. Uz metalik boju cijena je narasla na još uvijek vrlo razumnih 129.000 kuna.
Unutrašnjost drastično odskače u odnosu na dosadašnji model. Materijali su kvalitetniji, plastika je mekša, a završna obrada vrlo precizna pa kroz ovu prizmu gledano Vitara ide čak prema premium segmentu. Ipak, Vitara ne može skriti svoje japanske korijene, pa se još nije u potpunosti odrekla crnih i tvrdih detalja godinama karakterističnih za delakoistočne automobile. Dah suvremenosti svakako daje 7-inčni info ekran osjetljiv na dodir i povezan s kamerom za vožnju unatrag koja će svakako obradovati one manje vične parkiranju u gradskim gužvama. Ergonomija i udobnost su za pohvalu, a cijena komfora dijelom je plaćena kapacitetom prtljažnika, u rasponu od 375 do 1.120 litara.
MAKSIMALNA ČVRSTOĆA Vitara pohvale zaslužuje i za konstrukciju, jer je mudrim odabirom materijala osigurana maksimalna čvrstoća karoserije uz najnižu masu među SUV-ovima.
Testirani osnovni benzinac s prednjim pogonom ima samo 1075 kg, dizelaš 1230, a najopremljeniji model s pogonom 4x4 tek 1295 kg. Znao je Suzuki mudro s kilogramima i u prošlosti, pa se svi još rado sjećaju Swifta s početka devedesetih koji je bio poput zvrka upravo zahvaljujući maloj masi. I današnja je Vitara okretna i neopterećena. Čak i s osnovnim motorom najveće snage 120 KS i okretnog momenta od 156 Nm dostiže najveću brzinu od 180 km/h, dok iz mirovanja do 100 km/h ubrzava možda malo dugih 12 sekundi.
OBITELJSKI AUTOMOBIL Na prvi je pogled jasno da Vitara nije namijenjena jurnjavi, već želi biti multifunkcionalno vozilo koje će zadovoljiti potrebe suvremenih obitelji, kako tijekom tjedna u gradu, tako i vikendom izvan njega.
U ponudi je i četverocilindarski 1.6-litreni DDiS agregat s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja i turbopunjačem promjenjive geometrije, te posljednjom generacijom Multijeta, koji vuče uvjerljivo i s lakoćom pokreće 1,3 tonu težak crossover, uz prosječnu potrošnju od 4,2 litre na 100 km (tvornički podatak).
Ukoliko ste zahtjevniji po pitanju pogona, nova Vitara u ponudi ima pogon na sve kotače pod nazivom „AllGrip“ promoviran u modelu SX4 S-Cross. Integralni pogon preko višelamelne spojke nudi četiri režima vožnje: auto (automatsko raspodjela snage s prednje na stražnju osovinu), sport (za bržu reakciju motora na pritisak papučice gasa), snijegi lock (blokada diferencijala). Omogućuje sigurniju vožnju po makadamu i skliskim površinama, ali ipak ne bismo preporučili teške terenske avanture.
BEZ NEUGODNOSTI Na cesti Vitara, prije svega zahvaljujući dobro ugođenom ovjesu, odlično drži putanju bez neugodnih naginjanja i iznenađenja.