SPORTSKI Novi Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ i CLA 45 4MATIC+
Izvanredne performanse, vrhunska dinamika vožnje, izražajni dizajn - novi Mercedes-AMG kompaktni sportski automobiliA 45 4MATIC+/ A 45 S 4MATIC+ i CLA 45 4MATIC+/ CLA 45 S 4MATIC+.
KOMBINIRANA POTROŠNJA * 45 4MATIC+/ A 45 S 4MATIC+ (kombinirana potrošnja goriva 8.4-8.3 l/100 km; kombinirana CO2 emisija 192-189 g/km) * CLA 45 4MATIC+/ CLA 45 S 4MATIC+ (kombinirana potrošnja goriva 8.3-8.1 l/100 km; kombinirana CO2 emisija 189-185 g/km)
Ovi automobili ponovno potvrđuju vodeću ulogu u segmentu i bez prekida nastavljaju uspjeh prethodnika postavljajući nove standarde. Dostupan u dvije izvedbe različitih snaga i okretnog momenta, novorazvijeni 2.0-litreni motor je najsnažniji serijski proizvedeni četverocilindrični turbo motor na svijetu. Čak je i osnovni model s 285 kW (387 KS) snažniji od svog prethodnika. S-varijanta s 310 kW (421 KS) može se uspoređivati s bitno višim klasama vozila.
Savršen u sekvencu u svim uvjetima vožnje te brze promjene stupnjeva mjerene u milisekundama jamči novi AMG SPEEDSHIFT DCT-8G osmerostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Aktivni i potpuno promjenjivi AMG Performance 4MATIC+ pogon na sve kotače, moment selektivno raspodjeljuje na kotače stražnje osovine koristeći AMG TORQUE CONTROL za vrhunsko prianjanje i spektakularni Drift način rada. To je postignuto novim stražnjim diferencijalom koji uključuje dvije višeslojne spojke – jednu za svaki stražnji kotač.
Vanjski dizajn
Novi Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ i CLA 45 4MATIC+ modeli su još prepoznatljivijiod prethodnika. Vanjština odiše čistim užitkom u vožnji, čak i kada automobil miruje. Prvi put ova kompaktna klasa uključuje AMG-specifičnu masku hladnjaka sa širim donjim rubom i dvanaest okomitih prečki – kao jasan indikator članstva u AMG Performance obitelji. Istovremeno istaknuti „nos morskog psa”, tanka, duboko oblikovana prednja svjetla i niski, aerodinamično oblikovani poklopac motora s bubrezima vizualno spušta prednji dio, kako bi se kreirao dojam ekstremno dinamičnog potiska prema naprijed.
Impozantna pojava je dodatno naglašena širim prednjim blatobranima s izvučenim lukovima kotača. Oni kreiraju prostor za širu prednju osovinu te ističu atletski izgled. Ovaj mišićavi dojam je ujedno jači kod modela A 45 4MATIC+ nego kod modela CLA 45 4MATIC+, jer osnovni CLA već ima širi prednji trag kotača i blatobrani mogu u manjoj razini biti izvučeni.
KOTAČI Standardno se osnovna izvedba oprema s 8.5 J x 18-inčnim aluminijskim kotačima s 10 krakova, koji su aerodinamično optimizirani i obojeni u tantal sivu boju s gumama dimenzija 245/40 R 18.
S-modeli su opremljeni 19-inčnim aluminijskim kotačima s pet dvostrukih krakova – širine 8,5 inča za model A 45 S 4MATIC+ i devet inča za model CLA 45 S 4MATIC+. Atraktivni aluminijski naplatci su aerodinamično optimizirani i obojani u tantal sivu boju visokog sjaja te obučeni u gume dimenzijaredom 245/35 R 19 i 255/35 R 19 (CLA 45). U osnovnim modelima AMG sustav kočenja visokih performansi uključuje sivo obojane čeljusti kočnica s bijelim AMG natpisom.
PREPOZNATLJIVOST S-izvedbe mogu se prepoznati po većim crvenim čeljustima kočnica sa šest klipova s crnim AMG natpisom.
Pogled sa stražnje strane karakterističan je po dvije okrugle dvostruke ispušne cijevi (promjer 82 mm) i širokom donjem spojleru. S-modeli se mogu prepoznati po većim 90 mm ispušnim cijevima s unutrašnjim žlijebovima i AMG natpisom. Dojam širine stražnjeg kraja dodatno je naglašen tankim dvodijelnim stražnjim svjetlima. Difuzor s dva okomita dvostruka krilca doprinosi boljim aerodinamičnim performansama (CLA 45: četiri individualna krilca) – u sredini vozila izvučen je prema naprijed, što omogućuje učinkovitije djelovanje. Efekt je zaokružen rubom krovnog spojlera u boji vozila ili na poklopcu prtljažnika (CLA 45).
Ojačana školjka
AMG-ovi razvojni inženjeri iscrpno su ojačali školjku, jer osigurava osnovu za precizne karakteristike automatskog upravljanja, kao i stabilnost traga i kuta kotača i pri visokim brzinama. Lagana aluminijska ploča, učvršćena ispod motora – „posmična ploča” – povećava torzijsku krutost prednjeg dijela vozila.
Ugrađeni su i stabilizator između držača prednjeg ovjesa i elementi u obliku pištolja – dodatni spojni elementi bočnih elemenata, koji minimiziraju kretanje prednjeg dijela. Dijagonalni elementi u prednjem i stražnje dijelu podvozja dodatno poboljšavaju krutost. Kao rezultat, cijeli sustav ovjesa reagira jako precizno, čak i na granici stabilnosti te vozaču pruža jasno definirane povratne informacije – sa značajno smanjenim uvijanjem karoserije oko uzdužne i poprečne osi te manje naginjanje u stranu i prema naprijed u zavojima, prilikom kočenja i tijekom većih opterećenja.
Novi turbo četiri cilindrični motor
Sa snagom do 310 kW (421 KS),ovaj potpuno novo razvijeni 2.0-litreni motor je najsnažniji serijski turbo četverocilindrični motor na svijetu. Mercedes-AMG je nadišao snagu prethodnog motora za 30 kW (40 KS). Maksimalni okretni moment povećan je s 475 do 500 Nm. Sa specifičnom snagom po litri obujma od 155 kW (211 KS), novi Mercedes-AMGturbo motor visokih performansi može se čak usporediti s dobro poznatim motorima super sportskih automobila.
JEDAN ČOVJEK - JEDAN MOTOR Novi, jako učinkoviti agregat proizvodi se na inovativnoj proizvodnoj liniji u Affalterbachu, po principu „jedan čovjek, jedan motor”.
U 45 modelima, ovaj četverocilindrični motor osigurava ekstremno agilne performanse u dvije izvedbe različitih snaga: s 310 kW (421 KS) kao S-model i s 285 kW (387 KS) u osnovnoj izvedbi. Ova logika pozicioniranja već se dokazala uspješnom za AMG Performance modele s V8 motorom te bolje zadovoljava individualne želje.
Novi kompaktni sportski automobili ubrzavaju od nule do 100 km/h u rekordnom vremenu: A 45 S 4MATIC+ modelu treba samo 3,9 sekundi (CLA 45 S 4MATIC+: 4,0 sekundi), dok osnovni A 45 4MATIC+ model ubrzava za 4,0 sekundi (CLA 45 4 MATIC+ za 4,1 sekundu). Maksimalna brzina osnovnog modela je elektronski ograničena na 250 km/h, dok su S-modeli u mogućnosti postići tvorničku brzinu do 270 km/h. Uz opcijski AMG Driver‘sPackage, maksimalna brzina osnovnih izvedbi, može se povećati na 270 km/h.
HLADNO LIJEVANI BLOK MOTORA Potpuno aluminijski blok motora je hladno lijevani element koji se ističe izvanrednim značajkama materijala. U ovom procesu otopljeni aluminij se lijeva u metalni kalup koristeći učinak gravitacije.
Novi motor se sklapa u potpunosti ručno. Na prvom katu AMG manufakture za proizvodnju motora u Affalterbachu instalirana je potpuno novo projektirana proizvodna linija, u kojoj je marka Mercedes-AMG princip „Jedan čovjek, jedan motor” dovela na novu razinu, zajedno s Industry 4.0 metodama koje uključuju najnovija saznanja o ergonomiji, rukovanju materijalima, osiguranju kvalitete, održivosti i učinkovitosti. Na putu implementacije Industry 4.0, AMG-ovo ručno sklapanje na sličan način slijedi viziju „pametne proizvodnje”. Ona se ističe maksimalnom fleksibilnosti te je transparentna i jako učinkovita. Ona štiti i poboljšava kvalitetu motora i proizvodnih procesa koristeći inovativne i digitalne tehnologije.
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G mjenjač
Ovaj 8-stupanjski AMG SPEEDSHIFT DCT 8G mjenjač s dvostrukom spojkom na sličan način doprinosi agilnom i dinamičnom karakteru. Prijenosni odnosi su tako konfigurirani tako da vozač iskusi krajnje spontana ubrzanja u svim rasponima okretaja motora u kombinaciji s brzim prebacivanjem i optimalnim povezivanjem prilikom prebacivanja prema gore. Ovisno o odabranom AMG DYNAMIC SELECT programu vožnje vozač prima specifične konfiguracije pogona s različitim karakteristikama gasa i promjena stupnjeva.
MANUALNO MIJENJANJE BRZINA Svatko tko želi sam mijenjati stupnjeve može odabrati ručni način prijenosa u svakom programu vožnje. Uporabom privremenog M-režima, to je moguće jako brzo provesti uporabom poluge iza upravljača.
Standardna RACE-START funkcija omogućuje maksimalno ubrzanje iz mirovanja, što predstavlja jako emotivno iskustvo. To također vrijedi za zvuk motora s djelomičnim prekidom paljenja prilikom promjene u viši stupanj i automatsku funkciju dvostrukog aktiviranja spojke prilikom prebacivanja u niži stupanj. Ni učinkovitost nije zanemarena: u „Comfort" programu vožnje, aktivna je ECO start/stop funkcija; funkcija „krstarenja” može se odabrati u „Individual" programu vožnje.
AMG Performance 4MATIC+ i AMG TORQUE CONTROL
Ekstremno dinamično iskustvo vožnje u potpuno novoj dimenziji u velikoj mjeri je potpomognuto potpuno promjenjivim pogonom na sve kotače, koji je dio standardne opreme. Tajna je u AMG TORQUE CONTROL sustavu u potpuno novom stražnjem diferencijalu: on uključuje dvije elektronski kontrolirane višeslojne spojke, od kojih je svaka spojena na pogonsko vratilo stražnje osovine. Na ovaj način, pogonska snaga ne samo da se potpuno promjenjivo raspodjeljuje između prednjih i stražnjih kotača, nego i selektivno između lijevog i desnog stražnjeg kotača.
POGONSKI MOMENT Ovisno o programu vožnje i situaciji, pogonski moment može se odvojeno raspodijeliti između oba stražnja kotača.
Rezultat je konzistentno optimalno prianjanje, čak i u teškim uvjetima na cesti i tijekom ekstremnih manevara u zavojima, na primjer na trkaćoj stazi. Nadalje, ovo sofisticirano rješenje omogućuje Drift režim (standardni dio opreme u S-modelima, uključeno u opcijski AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele), što omogućuje „powersliding" za još veći užitak u vožnji. Drift režim se može pozvati u „RACE" programu vožnje uporabom poluga mjenjača, uz uvjet da je ESP® deaktiviran i mjenjač je u ručnom režimu rada.
Šest programa vožnje
Šest AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje, „Slippery", „Comfort", „Sport", „Sport +", „Individual" i „RACE" (standardno za S-modele, uključeno u opcijski AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele), omogućuju široki raspon karakteristika vozila, od udobnih do dinamičnih. Modificirani su razni odgovarajući parametri:
- Pogonski sklop: karakteristike gasa, brzina i vrijeme prebacivanja stupnjeva, karakteristika zvuka s opcijamaReduced, Moderate, Sport iliDynamic
- Mjenjač: automatski ili ručni
- AMG DYNAMICS: funkcije agilnosti, kao što su kontrola svih kotača, karakteristika upravljanja i dodatne ESP® funkcije s postavkamaBasic, Advanced, Pro ili Master (samo S-modeli)
- Ispušni sustav: zvuk i priroda funkcija zvuka, BalancediliPowerful
- Šasija (s opcijskim AMG RIDE CONTROL ovjesom): postavkeComfort, Sport, Sport+
Individualni programi vožnje nude individualno iskustvo vožnje, precizno skrojeno prema različitim uvjetima vožnje i zahtjevima vozača.
- „Slippery": Optimalno prilagođavanje skliskim i zaleđenim cestama, sa smanjenom snagom i ravnom krivuljom momenta. Uglađene promjene stupnjeva i ranije prebacivanje u više stupnjeve podržavaju dojam vožnje kojega karakterizira stabilnost.
- „Comfort": udobna i štedljiva vožnja, npr. zahvaljujući jako ranim prebacivanjima u više stupnjeve. Ovjes i upravljanje su postavljeni s fokusom na udobnost. Uz to, u ovom programu je aktivna ECO start/stop funkcija.
- „Sport": sportske karakteristike zahvaljujući više agilnom odzivu na pritisak papučice gasa, kraća vremena prebacivanja, ranijem prebacivanju u niže stupnjeve i značajno emotivnijim promjenama stupnjeva zbog funkcije dvostrukog aktiviranja spojke. Dinamičnije postavke ovjesa i sustava upravljanja.
- „Sport+": ekstremno sportske karakteristike zahvaljujući još agilnijem odzivu na gas, većem akustičnom naglasku na dvostruko aktiviranje spojke prilikom prebacivanja u niže stupnjeve, kao i selektivna kontrola momenta kod prebacivanja u više stupnjeve uz prigušenjecilindra za optimalna vremena prebacivanja. Veći broj okretaja u prazno hodu za brže kretanje iz mirovanja. Još dinamičnija postava ovjesa, upravljanja i pogonskog sklopa.
- „RACE": Za jako dinamičnu vožnju na zatvorenim trkaćim stazama. U ovom programu, svi parametri su konfigurirani za maksimalne performanse.
- „Individual":Omogućuje odabir i spremanje individualnih parametara u skladu s osobnim željama. Uz to, dostupna je funkcija krstarenja u postavkama vožnje „Reduced" i „Moderate"
S-modeli: žuti istaknuti elementi
Modeli A 45 S i CLA 45 S čak idu i korak dalje: žuti istaknuti elementi nalaze se u cijeloj unutrašnjosti kako bi se naglasio karakter moto utrka snažnijih modela. Standardna oprema uključuje AMG Performance upravljač presvučen nappa kožom/DINAMICA mikro vlaknima s kontrastnim žutim gornjim šavovima, žutom oznakom 12 sati, AMG tipkama na upravljaču i AMG logotipom, plus ambijentalno osvjetljenje.
U svim modelima, središnja konzola u crnoj boji visokog sjaja s dodirnom površinom standardno se oprema s dodatnim kontrolnim prekidačima za kontrolu 3-stupanjskog ESP® sustava, režima ručnog rada mjenjača, opcijskog sustava prilagodljive tvrdoće ovjesa AMg RIDE CONTROL i opcijskog AMG Performance ispušnog sustava.
KROM U kombinaciji s opcijskim kožnim paketom, uključuje srebrni kromirani obrub konzole.
Karakteristični sportski AMG ambijent je unaprijeđen sportskim papučicama od brušenog nehrđajućeg čelika s gumenim čepovima, crnim podnim prostirkama s AMG natpisom i obrubom od imitacije nubuck kože, crnom oblogom stropa i AMG pragovima prednjih vrata od brušenog nehrđajućeg čelika s natpisom „AMG”.
MBUX informacijsko-zabavni sustav
Kombinacija sportskog dizajna i sofisticiranih detalja prisutna je i u MBUX informacijsko-zabavnom sustavu s inovativnim konceptom uporabe i prikaza. MBUX stvara još bližu vezu između vozila, vozača i putnika. Emocionalno privlačne prezentacije ističu jasnu kontrolnu strukturu i uključuju sjajnu 3D grafiku maksimalne razlučivosti.
KOKPIT Vizualno, dva zaslona ispod jednog stakla, spajaju se u široki kokpit i kao središnji element ističu vodoravnu orijentaciju unutrašnjeg dizajna.
Klijenti mogu birati između tri AMG stila prikaza ploče s instrumentima, „Classic", „Sport" i „Supersport". „Supersport" prikaz posebno je privlačan sa središnjim brojačem okretaja i dodatnim informacijama koje se prikazuju u obliku stupića lijevo i desno od brojača okretaja: s trodimenzionalnom perspektivom, oni posežu daleko u pozadinu umjetnog horizonta. Odražavajući potencijal performansi, brzinomjer je označen do 300 km/h.
Preko AMG izbornika, vozač može pozvati razne specijalne prikaze:
- Prikaz prijenosnog stupnja– sa žutim simbolom „M” u ručnom režimu rada
- Izbornik zagrijavanja– temperatura motora i ulja mjenjača
- Izbornik postavki ‑ AMG DYNAMIC SELECT postavke
- G-mjerač – prikaz uzdužnih i poprečnih sila ubrzanja
- Race-Timer – štoperica, vremena krugova i sektora
- Podaci motora – snaga i moment, temperatura motora i ulja mjenjača
Ne mora se posebno isticati da je tu i munjevita glasovna kontrola koja se aktivira riječima „Hej Mercedes”. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, MBUX prepoznaje i razumije skoro sve rečenice iz područja informacija i zabave te uporabe vozila, čak iako se izgovaraju indirektno.
Kratki pregled tehničkih podataka
Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ | Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ | |
Motor | 2.0-litreni 4 cilindrični linijski motor s turbo punjačem s dva vijka i valjkastim ležajevima | 2.0-litreni 4 cilindrični linijski motor s turbo punjačem s dva vijka i valjkastim ležajevima |
Zapremina | 1991cm3 | 1991cm3 |
Maks. snaga | 285 kW (387 KS) pri 6500 o/min | 310 kW (421 KS) pri 6750 o/min |
Maks. okretni moment | 480 Nm pri 4750-5000 o/min | 500 Nm pri 5000-5250 o/min |
Pogonski sklop | AMG Performance 4MATIC+ potpuno promjenjivi pogon na sve kotače s AMG TORQUE CONTROL | AMG Performance 4MATIC+ potpuno promjenjivi pogon na sve kotače s AMG TORQUE CONTROL |
Mjenjač | AMG SPEEDSHIFT DCT 8G mjenjač s dvostrukom spojkom | AMG SPEEDSHIFT DCT 8G mjenjač s dvostrukom spojkom |
Ubrzanje 0-100 km/h | 4,0 s | 3,9 s |
Maks. brzina | 250 km/h** | 270 km/h*** |
** elektronski ograničena, s AMG Driver‘sPackage 270 km/h; *** elektronski ograničena
Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ | Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ | |
Motor | 2.0-litreni 4 cilindrični linijski motor s turbo punjačem s dva vijka i valjkastim ležajevima | 2.0-litreni 4 cilindrični linijski motor s turbo punjačem s dva vijka i valjkastim ležajevima |
Zapremina | 1991cm3 | 1991cm3 |
Maks. snaga | 285 kW (387 KS) pri 6500 o/min | 310 kW (421 KS) pri 6750 o/min |
Maks. okretni moment | 480 Nm pri 4750-5000 o/min | 500 Nm pri 5000-5250 o/min |
Pogonski sklop | AMG Performance 4MATIC+ potpuno promjenjivi pogon na sve kotače s AMG TORQUE CONTROL | AMG Performance 4MATIC+ potpuno promjenjivi pogon na sve kotače s AMG TORQUE CONTROL |
Mjenjač | AMG SPEEDSHIFT DCT 8G mjenjač s dvostrukom spojkom | AMG SPEEDSHIFT DCT 8G mjenjač s dvostrukom spojkom |
Ubrzanje 0-100 km/h | 4,1 s | 4,0 s |
Maks. brzina | 250 km/h** | 270 km/h*** |