Novi Mercedes-Benz GLA je prostraniji i sigurniji
Visina novog GLA od 1611 milimetara (1616 s krovnim šinama) nadilazi visinu prethodnika za više od deset centimetara. Odgovarajuće viši i karakteristični SUV položaj sjedenja također dolazi s više prostora za glavu u prvom redu sjedala.
Prostor za noge na stražnjim sjedalima je također prostraniji – makar je GLA sada jedan i pol centimetar kraći.
Tipične terenske dizajnerske značajke uključuju uspravan prednji kraj, kratke prevjese sprijeda i straga te sveobuhvatnu zaštitu podvozja. 4MATIC izvedba uključuje Off-Road Engineering paket kao dio standardne opreme. To također uključuje dodatni program vožnje, funkciju pomoći pri vožnji nizbrdo i terensku animaciju na medijskom zaslonu, zajedno u kombinaciji s MULTIBEAM LED prednjim svjetlima, specijalnom funkcijom svjetala za terensku vožnju.
Novi GLA čini dodatni korak prema naprijed u smislu sigurnosti, zahvaljujući svojim sustavima pomoći u vožnji, s kooperativnom podrškom vozaču.
Unaprijeđene funkcije Driving Assistance paketa, na primjer, uključuju funkciju manevra skretanja, funkciju koridora u nuždi, funkciju upozorenja prilikom izlaska koja vozača upozorava na bicikliste ili vozila te upozorenje kada se u blizini zebre detektiraju pješaci.
GLA je u mogućnosti reagirati kada to ne učini vozač.
Active Brake Assist aktivira se u mnogim situacijama uključivanjem autonomnog kočenja kako bi se izbjegao sudar ili smanjile njegove posljedice. Sustav također može kočiti do brzina od približno 60 km/h u slučaju stacionarnih vozila i pješaka koji prelaze cestu ispred vozila. Ovisno o situaciji to čak sprječava sudare s brzinom do 50 km/h.
Kao i u slučaju drugih Mercedes-Benz SUV modela, maska hladnjaka modela GLA uključuje prepoznatljive otvore zajedno s jednom prečkom i središnjom zvijezdom. U poznatom stilu marke, unutrašnjost prednjih svjetala izvedena je s visokom razinom kvalitete, detalja i preciznosti.
Bočnim i stražnjim pogledom dominiraju mišićava ramena vozila. Vrata se protežu preko pragova, čime se s jedne strane olakšava pristup, dok se s druge strane okviri vrata ( a time i hlače putnika) čuvaju od prljavštine te se poboljšava zaštita u slučaju bočnog sudara. Sveobuhvatne zaštitne letvice ojačavaju strukturni dojam karoserije i ističu terenski karakter vozila, kao što to čini prednja i stražnja zaštita podvozja.
Stražnja svjetla su dvodijelna, dok su reflektori pozicionirani odvojeno u odbojniku. To omogućuje šire otvaranje prtljažnika, što olakšava utovar. Dodatni efekt je da se stražnji kraj čini širi. Dodatni praktični detalji, koji mogu biti opcijski ovisno o paketu opreme, uključuju integrirane krovne nosače i kromirani zaštitu praga prtljažnika.
Armaturna ploča sastoji se od osnovnog volumena koji uključuje optičke ”izreze” na strani vozača i suvozača. Izrezom na strani vozača dominira samostojeći zaslonkoji je dostupan u tri izvedbe: s dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), s jednim 7- i jednim 10,25-inčnim zaslonom (26 cm) te, u Widescreen inačici, s dva 10,25-inčna zaslona. Na strani suvozača izrez je izveden s ukrasnim elementom.
Okrugli ventilacijski otvori, sveukupno njih pet, uključuju visokokvalitetni izgled turbine s pažljivo dizajniranim krilcima za usmjeravanje zraka. Središnja obloga vrata bez prekida se stapa u naslon za ruku. Ručka u vratima ima cjevasti dizajn i proteže se vodoravno kao šina.
Standardni dio opreme je intuitivni MBUX informacijsko-zabavni sustav (Mercedes-Benz User Experience). MBUX se može individualno konfigurirati uz pomoć niza opcija. Snažno računalo, jasni prikazi i grafika, prilagodljive prezentacije, head-up zaslon u boji, navigacija s proširenom stvarnosti, softver koji uči te glasovna kontrola aktivirana s porukom ”Hej, Mercedes” ključne su prednosti ovog sustava.
DIMENZIJE Iako izvana kraći od prethodnika, novi GLA nudi prostraniju unutrašnjost. To posebno vrijedi za prostor za noge na stražnjim sjedalima i veličinu prtljažnika.
GLA | Prethodnik | Razlika | ||
Vanjske dimenzije | ||||
Dužina | mm | 4410 | 4424 | -14 |
Širina | mm | 1834 | 1804 | +30 |
Širina s vanjskim zrcalima | mm | 2020 | 2022 | -2 |
Visina | mm | 1611 | 1507 | +104 |
Međuosovinski razmak | mm | 2729 | 2699 | +30 |
Prednji trag kotača | mm | 1605 | 1559 | +46 |
Stražnji trag kotača | mm | 1606 | 1560 | +46 |
Unutrašnje dimenzije | ||||
Maks. prednji prostor za glave | mm | 1037 | 1015 | +22 |
Prostor za glave, straga | mm | 969 | 975 | -6 |
Prostor za noge, prednji | mm | 1045 | 1063 | -18 |
Prostor za noge, stražnji | mm | 976 | 860 | +116 |
Prostor u razini laktova, prednji | mm | 1456 | 1422 | +34 |
Prostor u razini laktova, stražnji | mm | 1455 | 1410 | +45 |
Prostor u razini ramena, prednji | mm | 1419 | 1391 | +28 |
Prostor u razini ramena, stražnji | mm | 1393 | 1350 | +43 |
Širina prtljažnika, maks. | mm | 1272 | 1187 | +85 |
Dubina prtljažnika, maks. | mm | 1422 | 1395 | +27 |
Učinkovita širina prostora prtljažnika | mm | 1050 | 1045 | +5 |
Kapacitet prtljažnika, VDA | l | 435 | 421 | +14 |
Položaj sjedenja za vozača i suvozača je viši i više uspravan nego kod prethodnika, a time i više tipičan za jedan SUV. Vozač i suvozač sjede 140 mm više nego u A-klasi i 50 mm više nego u B-klasi.
U usporedbi s prethodnim modelom također je poboljšana sveobuhvatna vidljivost – uglavnom zbog optimiziranog poprečnog presjeka nosača krova koji sada manje blokira pogled uokolo.
Općenito, iskoristivost vozila je bila jedan od fokusa tijekom razvoja. Stražnja sjedala mogu se opcijski namjestiti za 14 centimetara, a nasloni stražnjih sjedala mogu se postaviti u uspravniji položaj, kreirajući prostor za glomaznije kutije. Još uvijek ima dosta prostora za jednu ili dvije osobe na stražnjim sjedalima jer su sjedala podijeljena u omjeru 40:60. Tada se nasloni sjedala mogu podijeliti u omjeru 40:20:40, s time da se svaki dio može pojedinačno preklopiti.
GLA uključuje najnovije sustave pomoći u vožnji, pružajući vozaču kooperativnu podršku i time osiguravajući jedan od najviših standarda aktivne sigurnosti u segmentu kompaktnih automobila. Najnovije funkcije ovog Driving Assistance paketa, na primjer, uključuju funkciju manevra skretanja, funkciju koridora u nuždi, funkciju upozorenja na izlazakte upozorenje kada se u blizini zebre detektiraju pješaci.
Novi GLA koristi snagu četiri-cilindričnih benzinskih i dizelskih motora, koji su u potpunosti modernizirani a novo izdanje ove serije kompaktnog modela. U usporedbi s prethodnom generacijom, karakteriziraju ih značajno veće specifične snage, poboljšana učinkovitost i smanjene emisije.
Već se priprema plug-in hibridni pogonski sustav treće generacije s lokalnim nultim emisijama.
Ulazak u ponudu benzinskih motora predstavlja motor s oznakom M 282 zapremine 1,33 litre u modelu GLA 200 (kombinirana potrošnja goriva 5.9-5.6 l/100 km; kombinirane CO2emisije135-129 g/km) . Ovaj motor uključuje funkciju isključivanja cilindara u režimu rada s djelomičnim opterećenjem.
Vrhunac ponude je Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (kombinirana potrošnja goriva 7,5-7,4 l/100 km, kombinirana emisija CO2 171-170 g/km). 2,0-litarski četverocilindrični turbo motor ima neposredan odziv na naredbe papučice za gas, veliku vučnu snagu (400 Nm od 3000 okr/min), vrhunski živahnu reakcija i emocionalnu notu motora.
Na bloku motora izrađenog od čvrstog i lakog aluminija smanjuje se težina vozila tamo gdje je to najvažnije za dinamiku vožnje. Za prednabijanje se koristi twinscrollturbopuhalo kojekombinira optimalnu reaktivnost pri malim brzinama motora uz snažno povećanje snage pri većim brzinama.
GLA 200 | GLA 35 4MATIC AMG | ||
Motor | I4 | I4 | |
Mjenjač | automatic | 7G-DCT | AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
Zapremina | cc | 1332 | 1991 |
Snaga | kW/hp | 120/163 | 225/306 |
pri | 0/min | 5500 | 5800 |
Naj. zakretni moment | Nm | 250 | 400 |
pri | o/min | 1620 - 4000 | 3000-4000 |
Prosječnapotrošnjagoriva | l/100 km[1] | 5.9-5.6 | 7.5-7.4 |
Prosječnaemisija | g/km1 | 135-129 | 171-170 |
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 8.7 | 5.1 |
Najvećabrzina | km/h | 210 | 250[2] |