NOVA E-KLASA Danas u Ženevi, do ljeta u našem salonu
S više od 14 milijuna isporučenih limuzinskih i karavanskih izvedbi od 1946., E-klasa je najbolje prodavani model u povijesti marke Mercedes-Benz. Mnogi je smatraju ”srcem marke”. Deseta generacija E-klase postavila je stilske trendove 2016. godine, sa svojim čistim, ali emocionalno privlačnim dizajnom te ekskluzivnom i visokokvalitetnom unutrašnjosti. Karakteristično za ovaj model je i mnoštvo inovacija, kao u području sustava pomoći u vožnji. Ova emocionalno privlačna i u isto vrijeme inteligentna kombinacija ekstremno je uspješna: do danas je više od 1,2 milijuna kupaca iz cijelog svijeta kupilo trenutačnu generaciju E-klase u limuzinskoj ili karavanskoj izvedbi.
DINAMIČAN DIZAJN o Linija Avantgarde predstavlja novu osnovnu specifikaciju vanjštine o Redizajnirana prednja svjetla (kompletna-LED prednja svjetla dio su standardne opreme, a opcijski su dostupna MULTIBEAM LED prednja svjetla) o Redizajnirana stražnja svjetla o Redizajnirana maska hladnjaka i prednji branik o All-Terrain izvedba sličnija je SUV modelima
SUSTAVI POMOĆI U VOŽNJI o Nova generacija upravljača s kapacitivnim senzorima dodira o Active Distance Assist DISTRONIC s regulacijom brzine na bazi rute o Active Stop-and-Go Assist o Active Steering Assist o Active Brake Assist; u sklopu Driving Assistance paketa sada i s funkcijom manevra skretanja o Active Blind Spot Assist – sada i s upozorenjem prilikom izlaska o Parking Package u kombinaciji s 360° kamerom: novi prošireni bočni pogled i po prvi put automatsko parkiranje ne samo u paralelna i poprečna parkirna mjesta nego i u označena mjesta.
VIŠE UDOBNOSTI o Dva digitalna zaslona dio su standardne opreme (2 x 10,25-inča, spojeni), opcijski Widescreen kokpit s dva 12,3-inčna zaslona o MBUX s LINGUATRONIC glasovnom kontrolom (serijska oprema) i funkcijom proširene stvarnosti o Unutrašnji asistent o ENERGIZING kontrola udobnosti s ENERGIZING COACH i PowerNap funkcijom (u plug-in hibridima) o ENERGIZING kinetika sjedala
ELEKTRIFIKACIJA POGONSKOG SKLOPA o Sedam plug-in hibrida u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, benzin i dizel, s pogonom na stražnje ili sve kotače o Elektrificirani modeli po prvi put i za tržište SAD-a o Novi M 254 motor: dvolitreni, četiri cilindrični benzinski motor s ISG (Integrated Starter-Generator) sustavom i 48-voltnim električnim sustavom, nazivne snage: 200 + 15 kW, inovativni segmentni turbo punjač s priključkom na protok, dodatni električni kompresor (eVZ), NANOSLIDE®premaz stijenki cilindara, CONICSHAPE®provrt cilindara, CAMTRONIC sustav za kontrolu usisnih ventila o Dodatne izvedbe motora i terenski modeli u izvedbi All-Terrain
Unaprijeđena dinamičnost i nadopuna E-klase odražavaju se u ponudi modela: sada već osnovni model dolazi s Avantgarde vanjskom linijom. Kao rezultat toga, osnovni model E-klase po prvi put uključuje središnju prednju zvijezdu. Novi prednji kraj s više kromiranih detalja igra važnu ulogu u osvježenom izgledu: maska hladnjaka linije Avantgarde redizajnirana je s dvije kromirane letvice i okomitim crnim prečkama visokog sjaja. Kromirani i crni ukrasni elementi visokog sjaja na prednjem braniku ističu sportski i elegantan izgled. Na sličan način linija Exclusive dosljedna je svom imenu: specijalna prednja maska, uspravna zvijezda na poklopcu motora i veliki kromirani elementi u prednjem braniku ističu njenu poziciju.
STRAŽNJI KRAJ Dizajneri su također revidirali stražnji kraj limuzinske izvedbe s novim branikom, podijeljenim stražnjim svjetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn stražnjih svjetala revidiran je na svim modelima.
All-Terrain izvedba vizualno je sličnija SUV modelima. Nadalje, kao prepoznatljivu značajku, All-Terrain komponente kao što su maska hladnjaka ili stilizirana zaštita podvozja sada su izvedene u zrcalno kromiranoj završnoj obradi umjesto prethodne srebrne shadow obrade.
Nova E-klasa uključuje najnoviju generaciju Mercedes-Benz sustava pomoći u vožnji koji vozačima pružaju kooperativnu podršku. To rezultira izuzetno visokom razinom aktivne sigurnosti: limuzina i karavan u mogućnosti su reagirati ako to ne učini vozač. Prepoznavanje da ruke ne drže upravljač temelji se na kapacitivnim senzorima. To unaprjeđuje korisničku prikladnost kada se vozilo vozi u poluautonomnom režimu.
Kako bi sustavi pomoći znali da vozač i dalje ima kontrolu nad E-klasom, dovoljno je da vozač drži upravljač. Prethodno je bilo potrebno detektirati moment upravljanja – blagi pokret upravljača. Novi upravljač (za detalje pogledajte sljedeći odlomak) u obruču uključuje odgovarajuće senzore koji registriraju drži li vozač upravljač. Ako sustav detektira da vozač određeno vrijeme ne drži upravljač, aktivira se sekvenca upozorenja koja u konačnici aktivira kočenje u nuždi ako je vozač i dalje neaktivan.
Kao dio serijske opreme, E-klasa dolazi s Active Brake Assist funkcijom koja u mnogim situacijama omogućuje uporabu autonomnog kočenja kako bi se spriječio sudar ili umanjile njegove posljedice. Sustav je također u mogućnosti kočiti u slučaju stacionarnih vozila i pješaka koji prelaze cestu pri tipičnim gradskim brzinama vožnje te, ovisno o situaciji, čak i spriječiti sudar. Kao dio Driving Assistance paketa, to je sad također moguće prilikom skretanje preko suprotne vozne trake.
Nadopunjena E-klasa opremljena je potpuno novim upravljačem. Dostupan je u tri izvedbe: kao u potpunosti kožom presvučeni upravljač, u kombinaciji kože i drveta i kao super sport inačica. Kontrolne površine uključuju završnu obradu u crnoj boji visokog sjaja, dok su ukrasni elementi i obrubi izvedeni u srebrnoj shadow boji.
Ploča s instrumentima i medijski zaslon kontroliraju se potezima preko tipki osjetljivih na dodir. Princip uporabe tipki osjetljivih na dodir promijenio se s optičkog na kapacitivni. Mehanički sustav više nije bio potreban, a dodirne površine manje su podložne ostajanju otisaka prstiju. Ima li vozač kontrolu nad upravljačem sad se određuje uz pomoć kapacitivnih senzora.
Nova E-klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijskog sustava (Mercedes-Benz User Experience). Serijski uključuje dva velika 10,25 inčna/26 cm zaslona, koji su za 'widescreen' izgled poslagani jedan pored drugoga. Opcijski su dostupna dva 12,3 inčna/31,2 cm zaslona. Informacije na ploči s instrumentima i medijskom zaslonu lako su čitljive na velikim zaslonima visoke razlučivosti. Emotivna prezentacija s brilijantom grafikom ističe sveobuhvatnost intuitivne kontrolne strukture.
STILOVI PRIKAZA • Modern Classic predstavlja dodatni razvoj klasičnog prikaza s elegantnom mješavinom boja i materijala • Sport ima tehnološki napredni izgled turbina sa smjernim sportskim crnim/žutim kontrastima • Progressive stil koristi digitalnu stvarnost u reduciranom obliku • Kod stila Discreet svi prikazi su reducirani do apsolutno potrebnih
Druge prednosti uključuju dodirnu kontrolu medijskog zaslona i uporabu tehnologije proširene stvarnosti za navigacijski prikaz kada je aktivna funkcija navigacije: video prikaz okoline nadopunjen je korisnim navigacijskim informacijama: strelice i kućni brojevi automatski se prikazuju direktno na slici okoline na medijskom zaslonu.
NOVO Ako je E-klasa prvi automobil na semaforu, na zaslonu se prikazuje trenutačna situacija na semaforu. Ta nova funkcija na ovaj je način posebno korisna kada je teško vidjeti semafor.
S obnavljanjem E-klase elektrifikacija pogona doživjela je još jedan veliki korak naprijed. Sedam modela dostupno je kao plug-in hibridi (dizel i benzin, limuzina i karavan, sa stražnjim i pogonom na sve kotače). Ponuda vrlo učinkovitih i snažnih benzinskih motora niskih emisija kreće se u rasponu snaga od 115 do 270 kW, dok kod dizelskih modela taj raspon iznosi od 118 do 243 kW.
Četiri-cilindrični benzinski motor (M 254) s drugom generacijom integriranog startera-generatora (ISG) koji razvija do 15 KW dodatne snage i 180 Nm više okretnog momenta, po prvi put će nadopuniti ponudu motora. Modeli opremljeni s ovim motorom imat će 48-voltni električni sustav. Zahvaljujući obnavljanju energije i mogućnosti ”krstarenja” s isključenim motorom, ovaj benzinski motor vrlo je učinkovit.
U motoru M 254, Mercedes-Benz je po prvi put kombinirao sve inovacije obitelji modularnih 4-cilindričnih i 6-cilindričnih benzinskih i dizelskih agregata u jedan motor. To uključuje NANOSLIDE®premaz stijenki cilindara, CONICSHAPE®izvedbu cilindara (oblik trube) i sustav kontrole emisija koji je pozicioniran direktno na motoru. Potpuno nova značajka je segmentni punjač s priključkom na protok, što predstavlja napredak tehnologije dvostrukog vijka za još brži odziv sustava prednabijanja. Po potrebi, dodatni električni kompresor brzo podiže tlak nabijanja – pogotovo pri niskim okretajima motora – te time doprinosi izrazito dinamičnom odzivu na gas.
Redni šest-cilindrični benzinski motor (M 256), koji je po prvi put dostupan u E-klasi, također je opremljen ISG-om. Ponuda motora zaokružena je sa šest-cilindričnim dizelskim motorom (OM 656). Ovaj motor i OM 654 četiri-cilindrična inačica uključuju prošireni sustav kontrole emisija.