Novosti

NOVI CLA Lijep i inteligentan automobil

Novi Mercedes-Benz CLA Coupé nije samo najemocionalnije vozilo u svojoj klasi nego je i vrlo inteligentno: od MBUX Interior Assist sučelja, koje prepoznaje geste upravljanja i nudi inteligentna rješenja u unutrašnjosti, te proširene stvarnosti za navigaciju i razumijevanje indirektnih glasovnih naredbi do ENERGIZING COACH sustava koji pruža individualne fitnes preporuke, novi CLA nudi niz pametnih rješenja. Također postoje dovitljivi detalji što se tiče aerodinamike i novih funkcija Intelligent Drive paketa pomoći u vožnji. Dizajn ističe karakter coupéa sa svojim izduženim oblikom i dizajnerskim elementima kao što su poklopac motora s bubrezima ili stražnja registarska pločica koja je pomaknuta prema dolje. Kao takav i dalje održava status dizajnerske ikone svog prethodnika.

EDITION Novi CLA također će tijekom prve godine biti dostupan i kao Edition 1 izvedba. U smislu vanjštine i unutrašnjosti, ova specijalna izvedba ograničene serije uključuje niz vizualnih detalja koji ističu njenu ekskluzivnost. Novi CLA proizvodit će se u tvornici Kecskemét (Mađarska), a na tržištu će se pojaviti u svibnju 2019.

Kombinacija duge i izvučene ulazne linije iznad prozora i vrata bez okvira modelu CLA Coupé pruža njegov nepogrešivi sportski i elegantni karakter. Prednjim krajem dominira prednja maska koja je nagnuta prema naprijed kao nos morskog psa s dugim i izvučenim poklopcem motora s istaknutim bubrezima.

Tanka prednja svjetla s nisko postavljenim poklopcem motora i prednjom maskom u obliku dijamanta sa središnjom zvijezdom stvaraju sportsko lice vozila. Dvodijelna uska stražnja svjetla i registarska pločica ugrađena u branik čine stražnji kraj modela CLA posebno širokim.

S kabinom, koja je pomaknuta unazad, sportski GT stražnji kraj postiže ravnotežu između elegancije i sportske note. Uključujući spuštene linije, precizno izvedeni bočni profil pruža zanimljivu igru svjetla i sjene. Doziranjem gornjeg oblikovanog ruba bočnih stranica omogućuje oblikovanje ekstremno mišićavih i atletskih ramena koja se protežu od lukova prednjih kotača do oblikovanog stražnjeg kraja. U ravnini s vanjskim rubom karoserije, kotači sa svojim izvučenim lukovima kotača i širokim tragom kotača utjelovljuju dinamičnost i vozilu pružaju sportsku prisutnost.

MLADENAČKA AVANGARDA Svi elementi u unutrašnjosti posloženi su u skladu sa sveobuhvatnim dizajnerskim temama 'visoke tehnologije' i 'mladenačke avangarde' – bilo da se radi o upravljaču, operativnom modulu kvake vrata, središnjoj konzoli ili sjedalima.

Kao i u A-klasi, jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče: dizajneri su u potpunostiuklonili pokrov kokpita. Zahvaljujući tome, glavni element prednje ploče u obliku krila proteže se od jednih prednjih vrata do drugih bez vizualnog prekida. Široki zaslon je u potpunosti samostojeći. Donji dio vizualno je odvojen od glavnog dijela prednje ploče s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje ploče. Ovaj efekt pojačava ambijentalno osvjetljenje. Još jedna istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine.

I u smislu dinamike vožnje, novi CLA održava obećanje svog dizajna: široki trag kotača (dodatnih 63 mm sprijeda i 53 mm više straga u usporedbi s prethodnikom) i niže središte ravnoteže dvije su ključne značajke koje modelu CLA pružaju najviše sportske vozne karakteristike od svih modela u novoj generaciji kompakta marke Mercedes-Benz. Tehničke specifikacije uključuju odvojenu multi-link stražnju osovinu za smanjene vibracije i buku, Direct-Steer sustav kao dio standardne opreme i hidro-nosače sprijeda. Naginjanje karoserije sprečava stabilizator većeg promjera. Kao opcija, dostupan je sustav aktivnog namještanja tvrdoće ovjesa koji vozaču pruža odabir između udobnosti ili beskompromisnog sportskog ovjesa. Ponuda kotača započinje sa 16 inča i kreće se do 19 inča, s dimenzijama guma od 205/60 R 16 do standardnih 225/40 R 19. ESP®sustav specijalno je prilagođen potencijalno visokim brzinama u zavojima i visokim performansama upravljanja modela CLA.

INTERIOR ASSIST Prepoznavanjem pokreta MBUX Interior Assist u unutrašnjost donosi dodatnu inteligenciju. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji, MBUX sada pruža podršku putnicima čineći razne MBUX i funkcije udobnosti lakšima i intuitivnijima.

Interior Assist radi u beskontaktnom načinu rada i djeluje pri dnevnoj svjetlosti i u potpunom mraku. Na primjer, omogućuje prilagođavanje sadržaja prikaza čim se ruka približi dodirnom zaslonu prednje ploče ili dodirnoj površini središnje konzole. Individualni elementi istaknuti su u skladu s trenutačno aktivnim izbornikom. Nadalje, sustav je u mogućnosti razlikovati želje vozača i suvozača te, na primjer, zna za čije sjedalo treba aktivirati funkciju masiranja.

Posebna značajka Interior Assist sustava je funkcija osobnih omiljenih naredbi. Njoj se pristupa držanjem ruke iznad središnje konzole s raširenim kažiprstom i srednjim prstom u obliku slova V. Na taj način se bilo koja naredba koja se može kontrolirati preko MBUX sustava sprema radi lakšeg pristupa. Jedna tipična omiljena naredba je ”odvezi me kući”. Kako je sustav u mogućnosti pouzdano prepoznati tko ga koristi, vozač i suvozač mogu čak istom položaju ruke odrediti različite omiljene naredbe.

ENERGIZINGkontrola udobnosti povezuje razne sustave udobnosti u vozilu. Inteligentne preporuke ENERGIZING COACH funkcije iz ENERGIZING Package Plus paketa su potpuno nove. Općenito, ENERGIZING kontrola udobnosti sustavno koristi funkcije klima uređaja i sjedala (grijanje, provjetravanje, masaža) kao i osvjetljenja i glazbe te omogućuje stvaranje okruženja u skladu s raspoloženjem i potrebama klijenta.

ENERGIZING paketi s ENERGIZING COACH funkcijom su novost. Ova usluga na osnovi inteligentnog algoritma preporučuje jedan od programa ENERGIZING paketa ovisno o situaciji i individualnim potrebama. Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch imao je svjetsku premijeru na izložbi CES. Ako se nosi ovaj sat ili neki drugi Garmin® kompatibilni uređaj, osobni podaci kao što su razina stresa ili kvaliteta sna optimiziraju točnost preporuka. Cilj je da se putnici osjećaju dobro i opušteno čak i tijekom zahtjevnih ili monotonih putovanja. Nadalje, broj otkucaja srca koji se dobivaju iz integriranog Garmin uređaja prikazuju se na medijskom zaslonu.

FUNKCIJE IZ S-KLASE Model CLA ima najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača te time osigurava najvišu razinu aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama koje su preuzete iz S-klase.

U određenim situacijama CLA je po prvi put u mogućnosti poluautonomno voziti. Kako bi to postigao, dobro prati situaciju u prometu. Poboljšani sustav kamere i radara omogućuje mu da vidi do 500 metara ispred. Za funkcije pomoći u vožnji CLA također koristi podatke karata i navigacije. Na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC sustav kao dio opcijskog Driving Assistance paketa u mogućnosti je u raznim situacijama pružiti podršku na osnovi rute te prediktivno i praktično namjestiti brzinu, npr. prilikom ulaska u zavoje, križanja ili kružne tokove. Također se u vozilu nalaze npr.Active Emergency Stop Assisti intuitivno razumljivi Active Lane Change Assistsustavi.

Novi CLA standardno se oprema naprednim Active Brake Assist sustavom. Ovisno o situaciji, može učinkovito pomoći umanjiti posljedice stražnjeg sudara sa sporo kretajućim vozilima ili vozilima koja se zaustavljaju ili miruju te čak s pješacima koji prelaze cestu i biciklistima, ili ih u potpunosti spriječiti.

Active Lane Keeping Assist (također dio standardne opreme) u mogućnosti je upozoriti vozača vibracijama u upravljaču kada vozilo nehotično počne izlaziti iz vozne trake pri brzinama između 60 i 200 km/h. Ako vozilo prijeđe punu liniju, može povući vozilo nazad u voznu traku aktiviranjem kočnica na jednoj strani. U slučaju isprekidane linije, takve intervencije događaju se samo ako postoji opasnost od sudara s vozilom u susjednoj voznoj traci (uključujući opasnost od prometa iz suprotnog smjera).

Model CLA koji je bio prikazan na prezentaciji u Las Vegasu bio je CLA 250 sa snažnim četiri-cilindričnim benzinskim motorom (165 kW/225 KS, 350 Nm) i 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Tijekom početka prodaje u svibnju ove godine bit će dostupna široka ponuda dizelskih i benzinskih motora s ručnim mjenjačima ili mjenjačima s dvostrukom spojkom i 4MATIC pogonom na sve kotače.