EQC – Prvi potpuno električni model Mercedes-Benza

Mercedes-Benz EQC kao prvi Mercedes-Benz model koji se proizvodi pod novim proizvodno-tehnološkim brendom EQ može se podičiti brojnim fenomenalnim detaljima dizajna i istaknutim kombinacijama boja tipičnima za ovaj brend. EQC i izvana i iznutra utjelovljuje dizajnerski koncept progresivnog luksuza. Isti je izveden iz kombinacije dosad nezabilježene ljepote, namjernog kontrasta digitalnih i analognih elemenata te tečnim spajanjem intuitivnog i fizičkog dizajna.

SUV KLASA EQC zahvaljujući mišićavoj građi spada u klasu crossover SUV vozila. Izdužena linija krova i položaj prozora s niskom bočnom linijom te kupeovski izveden krov straga vizualno ga pozicioniraju između SUV i SUV kupe vozila.

Kako bi se smanjila potrošnja električne energije i povećala dinamičnost, električni pogonski sklopovi različito su konfigurirani: prednji je elektromotor optimiziran za maksimalnu ekonomičnost uz mala do srednja opterećenja, dok stražnji određuje dinamičnost. Zajedno razvijaju 300 kW i najveći okretni moment od 765 Nm.

Mercedes-Benzovi su inženjeri stavili naglasak na zaštitu od buke putem niza mjera. U modelu EQC baterije su izolirane gumenim elementima u dvije točke: na mjestu gdje se baterija spaja s podokvirom i na mjestu gdje se podokvir spaja s karoserijom. Djelotvorna zaštita dopunjena je izolacijskim mjerama. Tako je unutrašnjost modela EQC iznimno tiha.

PROGRAMI VOŽNJE  EQC pomaže vozaču putem pet programa vožnje, od kojih svaki ima drugačije karakteristike: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT te jedan individualno prilagodljiv program.

U ekonomičnijim programima vožnje papučica akceleratora osjetljiva na dodir koja potiče vozača na štednju energije igra važnu ulogu. Vozač usto ima mogućnost utjecati na razinu rekuperacije pomoću tzv. polugica iza kola upravljača.

Sustav ECO Assist vozaču pruža svu potrebnu podršku prilikom predvidljive vožnje i to na način da potiče vozača da smanji pritisak na akcelerator kad je to potrebno, npr. iz razloga što se vozilo približava ograničenju brzine te pomoću funkcija kao što su coasting (kotrljanje) i posebno upravljanje rekuperacijom. U tu se svrhu podaci o navigaciji, te prepoznavanje prometnih znakova i pripadajuće informacije iz inteligentnih sigurnosnih pomagala (radar i stereo kamera) povezuju i obrađuju.

PUNJAČ EQC je serijski opremljen ugrađenim punjačem hlađenim vodom (OBC) kapaciteta 7.4 kW, prikladnim za punjenje izmjeničnom strujom kod kuće ili na javnim postajama za punjenje.

Punjenje putem Mercedes-Benz Wallbox-a do tri je puta brže od punjenja na kućnoj utičnici. Još je brže ako se koristi istosmjerna struja, a ta se funkcija serijski isporučuje za model EQC, primjerice putem CCS-a (kombinirani sustav punjenja) u Europi i SAD-u, putem sustava CHAdeMO u Japanu te GB/T u Kini. Ovisno o statusu napunjenosti (SoC), EQC se na odgovarajućoj postaji za punjenje može puniti maksimalnom snagom do 110 kW. Baterija se za oko 40 minuta može napuniti od 10 do 80 posto statusa napunjenosti (neslužbeni podatak).

Emisije CO2 0 g/km
Potrošnja električne energije (NEDC) 22,2* kWh/100 km
Autonomija (NEDC) Preko 450 km*
Pogonski sustav 2 asinkrona motora, pogon na sve kotače
Snaga 300 kW (408 KS)
Najveći okretni moment 765 Nm
Najveća brzina 180 km/h (ograničeno)
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 5,1 s
Baterija Litij-ionska
Energetski kapacitet baterije (NEDC) 80 kWh
Masa baterije 650 kg
Duljina/širina (s retrovizorima)/visina 4.761/1.884 (2.096)/1.624 mm
Trag kotača (prednja osovina/stražnja osovina) 1.625/1.615 mm
Međuosovinski razmak 2.873 mm
Obujam prtljažnika (ovisno o opremi) Cca. 500 l
Masa praznog vozila/dopuštena bruto masa vozila/nosivost (DIN) 2.425*/2.930/505 kg
Najveća masa prikolice (12%) 1800 kg
*neslužbeni podaci

 

Klimatizacija prije ulaska: Osigurava da unutrašnjost vozila prilikom ulaska već bude na željenoj temperaturi. Može se programirati izravno putem MBUX-a ili putem Mercedes me aplikacije. Sofisticirani sustav s toplinskom pumpom i pojačivačima električnog grijača unaprijed klimatiziraju unutrašnjost.

NAVIGACIJA Navigacija optimizirana za EQ uvijek temelji izračune na najbržoj ruti, vodeći pritom računa o najkraćem vremenu punjenja.

Funkcija planiranja rute usto dinamično reagira na promjene, a može raditi izvan vozila (vanjski putem Mercedes me aplikacije) ili unutar vozila. Zahvaljujući navigaciji optimiziranoj za EQ, kupci Mercedes-Benza mogu jednostavno pronalaziti postaje za punjenje, a funkcija Mercedes me Charge omogućava im praktičan pristup postajama za punjenje raznih operatora, čak i u drugim državama. U tom slučaju kupci ostvaruju pogodnost integrirane funkcije plaćanja uz jednostavno obračunavanje.

EQ je opremljen najnovijom generacijom Mercedes-Benzovih sustava za pomoć u vožnji. U paket Driving Assistance uključene su nove funkcije kao što su predvidljivo prilagođavanje brzine prilikom približavanja kraju zaustavljene kolone: kad otkrije zastoj, aktivni sustav održavanja razmaka između vozila DISTRONIC smanjuje brzinu na oko 100 km/h kao mjeru opreza. U slučaju zastoja na autocesti sustav vođenja kroz prometne trakove pomiče vozilo u stranu kako bi se ostavio prostor za vozila hitnih službi.

MEHANIČKA ZAŠTITA BATERIJE Iznimno siguran dizajn počinje s mjestom instalacije visokonaponske baterije ispod podnice vozila. Jedinica za pohranu energije okružena je stabilnim okvirom koji je sposoban upijati energiju. Deformacijske zone smještene su između okvira i baterije te su u stanju upijati dodatne sile u slučaju jakog bočnog udarca. Štitnik baterije u prednjem dijelu baterije sposoban je onemogućiti da strani predmeti probiju jedinicu za pohranu energije.

Do izlaska na tržište 200 će prototipova i pretprodukcijskih EQC vozila proći testove prevaljivanjem više milijuna kilometara na četiri kontinenta (Europa, Sjeverna Amerika, Azija i Afrika). Program testiranja obuhvaća preko 500 pojedinačnih testova. EQC kao i sva ostala Mercedes-Benz vozila mora proći zahtjevan redovni program testiranja. Tu su i posebni testovi za električni pogonski sklop, ćelije te interakciju svih komponenata pogonskog sklopa.

Proizvodnja EQC-a započet će 2019. u Mercedes-Benzovom postrojenju u Bremenu. Pripreme su već naveliko u tijeku. Novi će EQC biti integriran u serijsku proizvodnju kao potpuno električno vozilo. Primjenjivat će se najnovije tehnologije proizvodnje.

Istovremeno Mercedes-Benz započinje s proizvodnjom vlastitih baterija za EQC u proširenoj tvornici baterija u Kamenzu (u blizini Dresdena).